Ytringsfrihet på sitt beste!

Bildet mitt
Harstad, Troms, Norway
Blir for det meste og skrive om samfunnspolitiske tema. Meningene er mine egene.

onsdag 4. februar 2009

Hijab i politiet


Hørte nettopp på nyhetene at det har blitt lovlig for politiet å bruke hijab til uniformen. Dette er et religiøst hodeplagg på lik linje med jødehattene.. Er ikke sikker, men tviler på at politimenn har lov til å bruke de til uniformen.

I mitt hode blir dette like dumt som å si at dykkere skal få bruke hijab på jobb...
De kvinnene som idag bruker hijab i Norge, gjør det oftest for at ektemennene deres sier at de skal det.. Siden det er endel av deres undertrykende kultur...
Vil ikke dette være med på å undertrykke kvinnene mer når de nå blir nødt til å gå med det på jobb også, om de i det hele tatt får jobbe som politi..

Jeg sier ikke at det er slik det er, for all del.. Det kan være jenter som vil gå med hijab for å være moteriktig, eller utrulig nok, mener det er å være en god religiøs dame. Synes at uniformen til politiet skal være lik uansett hvilen kultur eller religion du kommer fra... Da dette er det mest objektive, og vil skape mindre trøbbel for politiet på gatene.. Ellers i arbeidslivet er det slik at de plassene de har uniformer, skal de ha på seg samme type uniform...

Dette blir å skille arbeidstakere etter kultur og religion.. Det er i mitt hode galt...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar